Můj příběh
Jsem maminka tří dětí, pěstitelka levandule, učitelka dětí mladšího školního věku.
Moc ráda vedu a motivuji děti k tvůrčím činnostem výtvarným,
hudebním i pohybovým.
Baví mě inspirovat sebe i ostatní k tvořivému rozvoji svých schopností a dovedností
Moje radosti
Myslím že jsem také empatií opravdu velmi obdarovaná pedagožka, máma tří dětí, která ráda pracuje na zahradě, ráda přetváří náš stoletý dům k obrazu svému (rozuměj hanácký rozbořený statek chce předělat na levandulí vonící statek v Provence) a která především velmi ráda tráví tvůrčím způsobem čas se svými dětmi.
Moje zkušenosti
Za mnoho let tvoření s mými dětmi, ale i díky dvacetileté praxi učitelky 1. stupně umím velmi dobře vymyslet dětem skvělou tvořivou zábavu.
Mojí vášní, je výuka výtvarné výchovy a tvorba jako taková.
Miluji malbu, fenomén malby, okouzluje mě barva a hledání obrazového prostoru.
Velmi mě inspiruje vést děti při jejich cestě tvořivou výtvarnou prací.
Výtvarná výchova
Museli byste to zažít.
Vidět co dokážou vytvořit šestileté děti za umělecká díla plná bezprostřednosti a čisté ryzí výtvarné pravdy, kterou dospělé oko již není schopno vidět natož výtvarně ztvárnit.
Jsem jejich pracemi vždy naprosto okouzlena.
Distanční výuka
A protože mně tento rok naprosto zdrtila distanční výuka – zdrtila mě jako matku tří dětí,
kterým sice byla výuka nabízena, ale pro mě zcela nevhodným způsobem neakceptujícím jakékoliv dětské, lidské, fyzické, psychické potřeby mých dvou synů a dcery.
Ale zdrtila mne i jako pedagožku, která bojovala, často neúspěšně, za význam všech výchovných předmětů – výtvarná výchova, hudební výchova, tělesné výchovy i během distanční výuky.
Toto nikdo nepovažoval za nutné. Nikdo nespatřoval problém v tom, že už děti nemohou kreslit, zpívat, cvičit.
Význam tvůrčích činností dětí
A proto jsem se rozhodla, že to tak nenechám a budu s dětmi malovat a kreslit i když nejsou ve škole.
Že je třeba více poukazovat na význam výchovných předmětů při učení, a to i když není výuka prezenční, že ani tehdy se nesmí záměrně tyto předměty vynechávat.
Terapeutický a psychologický význam tvořivé činnosti dětí ve škole nesmí být zapomenut a je dle mého názoru tím nejdůležitějším aspektem primárního vzdělávání.
Takže směle do toho. Veďme děti k tvůrčím kreativním činnostem. Bude jim to k užitku.